Współcześnie, jeśli przedsiębiorca nie ma dobrze widocznej witryny, która pojawia się wśród pierwszych wyników wyszukiwania, bardzo trudno jest mu pozyskać nowych klientów i zaistnieć na rynku. Jak w tym kontekście rozumieć pozycjonowanie lokalne i na czym ono polega? Ciekawy artykuł na ten temat można przeczytać na marketing-portal.pl. Jest to blog, gdzie w przystępny sposób są wyjaśniane zagadnienia z zakresu szeroko pojętego marketingu internetowego.
Pozycjonowanie lokalne ma pomóc zaistnieć w świadomości społeczności, gdzie przedsiębiorca prowadzi działalność. Dotarcie do klientów z najbliższego otoczenia może mieć kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju biznesu. Dlaczego? To właśnie oni przynoszą największe zyski.
Warto odpowiedzieć na pytanie, od czego zacząć pozycjonowanie lokalne. Na https://marketing-portal.pl/pozycjonowanie-lokalne-sprawdzone-metody/ jest to opisane krok po kroku. Na początek warto założyć profil w Google Moja Firma – rejestracja zajmuje tylko kilka minut i jest darmowa. Po dopełnieniu formalności nowy użytkownik zostanie poproszony o potwierdzenie, że nie jest „robotem”. Uwierzytelnienie odbywa się poprzez wprowadzenie specjalnego kodu, który został wysłany na podany adres e-mail. Najlepiej, jeśli będzie to domena biurowa.
Pozycjonowanie lokalne powinno być uzupełnieniem szerszej strategii marketingowej. W takim przypadku najlepiej linkować:
- wizytówki firmowe,
- social media,
- domową – główną stronę internetową.
Warto też dokładnie wskazać lokalizację firmy w Google Maps. Dla potencjalnych klientów przydatne będą szczegółowe wskazówki dotyczące dojazdu do sklepu, hurtowni czy biura. Wszystkie elementy witryny, takie jak
- Facebook,
- lokalizacja w Google Maps,
- strona główna – muszą być dobrze widoczne i zaprogramowane tak aby algorytmy Google mogły je bez problemu rozpoznać.
Bardzo ważne jest też, aby przedsiębiorca, podstawiając dane, nie pomijał żadnej informacji. Często zdarza, że biznesmeni, wypełniając dane o firmie, pomija regon czy wpisują skróconą nazwę spółki. To błąd, nomenklatura dotycząca przedsiębiorstwa powinna być jednolita, a treść na wszystkich podstronach jak najwyższej jakości.
Firmy według kategorii
Obrót i zarządzanie nieruchomościami - katalog usług
Rejestr usług i urządzeń elektronicznych i AGD
Zakupy, kultura i rozrywka - baza punktów
Usługi remontowo-budowlane
Baza kursów i szkoleń
Katalog produktów i usług dla każdego
Baza gastronomii i produktów spożywczych
Meble i ozdoby do Twojego wnętrza
Usługi z zakresu mediów i badania rynku
Hodowla i rolnictwo
Opieka i zabawa - wykaz produktów dla dzieci
Finanse i ubezpieczenia - wykaz
Imprezy, śluby, okazje - baza produktów i usług
Baza organizacji i stowarzyszeń